Produkcja z recyklatowego plastikuProdukcja z recyklatowego plastiku
Zamówienia złożone przed 14.00 wysyłamy tego samego dniaZamówienia złożone przed 14.00 wysyłamy tego samego dnia
W magazynieW magazynie
Złóż zamówienie: zamowienia@lauridsen.plZłóż zamówienie: zamowienia@lauridsen.pl

 

Ogólne Warunki Sprzedaży Lauridsen Solutions PL Sp. z o.o.

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY I DOSTAWY (FB-VVS) "MATERIAŁY INSTALACYJNE WODO-KANALIZACYJNE"

§1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (dalej: „OWS”) regulują zasady zawierania i realizacji umów sprzedaży towarów oraz świadczenia usług przez Lauridsen Solutions PL Sp. z o.o. z siedzibą w Koszalinie, ul. Bajkowa 2, NIP: 5252602758 (dalej: „Sprzedawca”).
  2. OWS stanowią integralną część wszystkich ofert, potwierdzeń zamówień oraz umów handlowych zawieranych przez Sprzedawcę z kontrahentami (dalej: „Kupujący”), o ile strony nie uzgodnią na piśmie innych warunków.
  3. Treść OWS jest dostępna publicznie na stronie internetowej Sprzedawcy: link, a także do wglądu w zakładzie produkcyjnym firmy przy ul. Dworcowej 27, 76-004 Sianów. Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z ich treścią przed złożeniem zamówienia. Nieznajomość OWS nie stanowi podstawy do wysuwania jakichkolwiek roszczeń wobec Sprzedawcy.
  4. Wszelkie postanowienia odbiegające od niniejszych OWS wymagają dla swojej ważności uprzedniej, wyraźnej zgody Sprzedawcy wyrażonej w formie pisemnej.

§2 Zamówienia i zawarcie umowy

  1. Przedstawiane przez Sprzedawcę informacje handlowe – w tym katalogi, cenniki oraz inne materiały ofertowe – mają wyłącznie charakter orientacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
  2. Sprzedawca oferuje w sprzedaży dwa rodzaje produktów:
    1. Wyroby – produkty wyprodukowane przez Sprzedawcę, produkty własne Sprzedawcy,
    2. Towary – produkty podmiotów trzecich, oferowane w szczególności jako uzupełnienie oferty, służące do stosowania z Wyrobami Sprzedawcy.
  3. Złożenie zamówienia przez Kupującego oznacza pełną akceptację niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży (OWS).
  4. Zamówienia mogą być przekazywane Sprzedawcy w jednej z poniższych form (forma składania zamówień):

a) w formie pisemnej na adres zakładu produkcyjnego firmy ul. Dworcowa 27, 76-004 Sianów.
b) drogą elektroniczną – na adres zamowienia@lauridsen.pl lub inny adres zakończony domeną @lauridsen.pl.
c) za pośrednictwem systemu zamówień online, jeśli taki został Kupującemu udostępniony.

  1. Do przyjęcia zamówienia do realizacji powinno ono zawierać co najmniej (elementy wymagane w zamówieniu):
  • dane identyfikacyjne Kupującego: nazwa firmy, adres, numer NIP,
  • dane Sprzedawcy, do którego kierowane jest zamówienie,
  • numer zamówienia,
  • nazwy i indeksy zamawianych produktów zgodnie z ofertą Producenta,
  • ilości poszczególnych pozycji,
  • dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej po stronie Kupującego (imię, nazwisko, numer telefonu),
  • sposób dostawy lub odbioru towaru,
  • uzgodnione warunki handlowe (ceny, rabaty, promocje – jeśli mają zastosowanie),
  • adres dostawy, zawierający nazwę firmy, dane osoby odbierającej towar, dokładny adres oraz numer kontaktowy,
  • przewidywany termin dostawy
  • dane do wystawienia faktury oraz adres do jej doręczenia (pocztowy lub elektroniczny),
  • w przypadku dostaw na inwestycje lub adresy tymczasowe – dokładne dane osoby odpowiedzialnej za odbiór towaru oraz numer telefonu kontaktowego,
  • jeżeli Kupujący oczekuje przekazania określonych dokumentów (np. certyfikatów, deklaracji zgodności, atestów) – należy to wskazać w zamówieniu, określając, jakie dokumenty mają zostać przekazane wraz z dostawą.
  1. W przypadku zamówień obejmujących dostawę transportem Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany zapewnić możliwość swobodnego i bezpiecznego dojazdu pojazdu ciężarowego do miejsca rozładunku.
  2. Wszelkie zmiany, korekty lub anulowanie zamówienia wymagają formy pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za treść złożonego zamówienia, w tym za błędne dane, błędne indeksy towarów lub inne nieprawidłowości skutkujące opóźnieniem, błędną realizacją lub dodatkowymi kosztami logistycznymi.
  3. Podany w zamówieniu termin dostawy ma charakter orientacyjny. Opóźnienie w realizacji dostawy, wynikające z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, nie uprawnia Kupującego do odstąpienia od umowy ani do dochodzenia odszkodowania.
  4. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie pisemnego potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę – niezależnie od tego, czy potwierdzenie zostało przekazane w formie tradycyjnej, elektronicznej, czy za pośrednictwem systemu zamówień elektronicznych.
  5. Wystawienie faktury VAT w chwili nadania przesyłki stanowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży. Sprzedawca przekazuje wówczas Kupującemu informację o wysyłce, w tym numer przesyłki oraz link do śledzenia jej statusu.

§3 Ceny i warunki płatności

  1. Ceny podawane przez Sprzedawcę są cenami netto i należy do nich doliczyć obowiązujący podatek VAT.
  2. Termin płatności wskazany jest na fakturze VAT. Termin płatności liczony jest od dnia wystawienia faktury. Brak płatności w terminie skutkuje naliczeniem ustawowych odsetek za opóźnienie. Na pisemny wniosek Kupującego, Sprzedawca może – według własnego uznania – odstąpić od dochodzenia odsetek za opóźnienie w płatności.
  3. Za datę dokonania zapłaty uznaje się dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  4. Miejscem spełnienia świadczenia pieniężnego jest siedziba Sprzedawcy. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy znajduje się na fakturze VAT.
  5. Do momentu uregulowania pełnej ceny sprzedaży, wyroby pozostają własnością Sprzedawcy.
  6. Złożenie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania zapłaty za towar w uzgodnionym terminie.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówień w przypadku zaległości płatniczych Kupującego.

§4 Dostawa i przejście ryzyka

  1. Warunki dostawy ustalane są indywidualnie z Kupującym i mogą obejmować m.in. zasady określone w Incoterms (np. EXW, DAP), zgodnie z ustaleniami zawartymi w zamówieniu lub ofercie.
  2. Odpowiedzialność za ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego z chwilą jego wydania przewoźnikowi lub odbioru z magazynu Sprzedawcy – w zależności od ustalonej formy dostawy.
  3. Wskazane terminy realizacji dostaw mają charakter orientacyjny. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności takich, które leżą po stronie przewoźników, dostawców lub warunków zewnętrznych.
  4. W przypadku, gdy dostawa realizowana jest transportem zorganizowanym przez Sprzedawcę, Kupujący zobowiązany jest do zapewnienia niezakłóconego dostępu dla pojazdów ciężarowych do miejsca rozładunku. W razie braku możliwości dokonania rozładunku we wskazanym miejscu:
    1. Sprzedawca – po uzgodnieniu z Kupującym – może dostarczyć towar do innego adresu wskazanego przez Kupującego, na jego koszt,
    2. w przypadku braku alternatywnego miejsca rozładunku, towar zostanie zwrócony do magazynu Sprzedawcy, a wszelkie koszty ponownej logistyki i obsługi obciążą Kupującego.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu realizacji dostawy w sytuacji wystąpienia zdarzeń niezależnych od jego woli, mających charakter siły wyższej lub zakłóceń nadzwyczajnych. Za takie zdarzenia uznaje się m.in.: skrajne warunki pogodowe, katastrofy naturalne, pożary, zalania, strajki, awarie infrastruktury energetycznej lub informatycznej, blokady dróg, opóźnienia przewoźników oraz inne nieprzewidziane okoliczności uniemożliwiające wykonanie zobowiązania w ustalonym terminie.

§5 Gwarancja oraz procedura zgłaszania wad i ich usuwania

  1. Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne.
  2. Sprzedawca udziela 36-miesięcznej gwarancji jakości na oferowane Wyroby własne, licząc od daty sprzedaży.
  3. Sprzedawca udziela 12-miesięcznej gwarancji na oferowane Towary podmiotów trzecich, licząc od daty sprzedaży.
  4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego wyłącznie w takim zakresie, w jakim odpowiedzialność za wady Towaru ponosi jego dostawca.
  5. Towary podmiotów trzecich, które w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od daty dostawy okażą się niezdatne do użytku z powodu udokumentowanych wad materiałowych lub produkcyjnych, zostaną naprawione lub wymienione po zatwierdzeniu reklamacji przez dostawcę Sprzedawcy.
  6. Kupujący zobowiązany jest do zaakceptowania naprawy jako formy usunięcia wady, o ile jest ona możliwa i skuteczna. Ewentualne roszczenia odszkodowawcze mogą być kierowane wyłącznie w takim zakresie, w jakim zostaną uznane i zaspokojone przez dostawcę Sprzedawcy. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest przestrzeganie instrukcji montażu oraz zaleceń producenta lub dostawcy. Ich nieprzestrzeganie skutkuje wygaśnięciem uprawnień gwarancyjnych. Instrukcje można uzyskać, kontaktując się z Lauridsen Solutions PL Sp.z o.o. Wadliwe towary muszą zostać na żądanie odesłane Sprzedawcy na koszt Kupującego. Wszelkie zmiany lub ingerencje w Towar bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy skutkują utratą wszelkich uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji.
  7. Po odbiorze towaru Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie dokonać jego weryfikacji pod względem ilościowym i wizualnym. Zastrzeżenia ilościowe będą rozpatrywane wyłącznie w przypadku ich pisemnego zgłoszenia na dokumencie WZ w chwili odbioru.
  8. Wady oczywiste należy zgłosić w terminie nieprzekraczającym 5 dni roboczych od daty dostawy.
  9. Zgłoszenie reklamacyjne musi zostać złożone w formie pisemnej i zawierać co najmniej:

a) dane Kupującego,
b) datę i numer faktury oraz dokumentu WZ,
c) nazwę i ilość reklamowanego wyrobu,
d) opis stwierdzonej niezgodności,
e) adres miejsca zastosowania produktu,
f) dokumentację fotograficzną.

Formularz reklamacyjny jest udostępniany przez Sprzedawcę na wniosek Kupującego, po przesłaniu zapytania na adres: info@lauridsen.pl.

  1. Sprzedawca rozpatrzy prawidłowo złożoną reklamację w terminie 10 dni roboczych od jej otrzymania. Informacja o decyzji w sprawie reklamacji zostanie przekazana Kupującemu w formie pisemnej lub elektronicznej na adres, z którego wpłynęło zgłoszenie.
  2. Reklamowany towar powinien pozostać nienaruszony do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego. Sprzedawca ma prawo zażądać udostępnienia towaru do oględzin lub pobrania próbek.
  3. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca, według własnego wyboru, może:
  • naprawić produkt,
  • wymienić go na nowy,
  • zwrócić część ceny odpowiadającą wartości reklamowanego towaru.
  1. Termin realizacji uzgodnionych działań nie będzie krótszy niż 30 dni od daty potwierdzenia zasadności reklamacji.
  2. Jeżeli naprawa lub wymiana okażą się niewykonalne albo nieproporcjonalnie kosztowne, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zwrotu odpowiedniej części ceny jako formy rozliczenia reklamacji.
  3. Jeżeli zgłoszenie zostanie uznane za niezasadne, Kupujący ponosi koszty związane z jego obsługą, w tym koszty ekspertyz, transportu, dojazdu oraz analiz technicznych.
  4. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy w ramach udzielonej gwarancji nie przekracza wartości netto reklamowanego produktu. Sprzedawca nie odpowiada za straty pośrednie, zakłócenia w procesach inwestycyjnych, utracone korzyści ani inne szkody o charakterze wtórnym.

§6 Odpowiedzialność

  1. Odpowiedzialność Sprzedawcy za szkody wynikłe z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy ogranicza się do wartości netto zamówienia.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści Kupującego.

§7 Zastrzeżenie prawa własności

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności towaru aż do uiszczenia pełnej ceny przez Kupującego.
  2. W przypadku zwłoki w zapłacie, Sprzedawca ma prawo do żądania zwrotu towaru na koszt Kupującego.

§8 Postanowienia końcowe

  1. Prawem właściwym dla umów zawieranych na podstawie niniejszych OWS jest prawo polskie.
  2. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany OWS. Aktualna wersja jest dostępna na stronie internetowej Sprzedawcy.
  4. Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych przekazanych w związku z zawarciem lub realizacją umowy handlowej. Dane te będą wykorzystywane wyłącznie w zakresie niezbędnym do wykonania umowy oraz obsługi relacji handlowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, w tym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO). Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do prawidłowego wykonania umowy. Kupującemu przysługują prawa wynikające z przepisów RODO, w szczególności prawo wglądu do swoich danych, ich poprawiania, ograniczenia przetwarzania oraz – w uzasadnionych przypadkach – usunięcia.
  5. Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z realizacją umowy będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy, tj. właściwy Sąd w Koszalinie.